Двотактний або чотиритактний?
У даній статті спробуємо відповісти на постійні запитання наших шановних покупців.
Отже, який же човновий мотор краще вибрати?
Краще 2-х або 4-х тактний?
Чим чотиритактний мотор краще двотактного?
Або двотактний мотор краще чотиритактного?
Однозначної відповіді, який з моторів краще, Ви не знайдете ні в одній з книг. Ні на одному з форумів. І у тих і у інших типів двигунів є свої шанувальники.
Чіткої відповіді немає. Пріоритет і оцінка характеристик абсолютно індивідуальні для кожної конкретної людини. Все залежить від того, що для Вас важливіше – економія на витраті палива, мінімальний вагу для зручності обігу, ціна, зручність при експлуатації.
Переваги двотактного човнового мотора
- Меншу вагу і габарити. Приклад: Yamaha 15 к. с. 2х тактний — 36 кг, 4-х тактний — 52 кг. При цьому хотілося б відзначити, що вага мотора розподілено вкрай нерівномірно. Приблизно 80% важить голова (сам двигун) і 20% нога. Не треба також забувати і про більше у 4-х тактніков розмірі голови. А тепер ще згадайте, що на човнові мотори одна маленька і не завжди зручна ручка для перенесення. Загалом все це робить сам процес перенесення та встановлення 4-х тактного човнового мотора вкрай скрутним.
- Ціна. 4-тактні двигуни складніше у виробництві, складаються з більшої кількості деталей, тому завжди дорожче 2-х тактніков.
- Зручність перевезення 2-х тактніка. Після вироблення палива в карбюраторі двотактний двигун сухий. Його можна возити в будь-якому положенні, перед початком експлуатації не вимагає відважування. Тобто дістав з багажника, поставив, завів, поїхав. Тоді як 4-х тактник необхідно возити на певному боці, щоб масло не витекло з картера. Однак є і 4-тактний моделі, що дозволяють перевозити їх на будь-якому боці: нові Yamaha F4BMHS, F5AMHS, F6CMHS.
- Вище прийомистість. 2-х тактний підвісний човновий мотор жвавіше реагує на ручку газу. В 4х тактніках для здійснення повного робочого циклу поршня необхідно зробити 2 повних обороту в той час як у 2-х тактних тільки один. Частий питання: А чи правда, що 4-х тактний 15 к. с. біжить швидше ніж така ж 2-х тактний? Відповідь: ні не правда. В обох цих двигунів потужність на валу 15 л. с. При інших рівних умовах чому один мотор повинен їхати швидше другого?
Двотактні недоліки
- Більший витрата палива. Нагадаємо, приблизний витрата можна вирахувати за формулою: для 2х такту — 250-300 грам на одну кінську силу, для 4х такту — 200-250 грам на 1 л. с. в годину при повному газі». Більший витрата пов'язаний з тим, що цикл викиду відпрацьованих газів і впуску свіжого палива у двухтактникі суміщений, тому частина свіжого палива викидається разом з відпрацьованими газами в вихлоп. У цьому ж і екологічна проблема тобто частина бензину, змішаного з маслом просто виливається у воду. Тому 2-тактні мотори (крім Evinrude) заборонені в країнах ЄС і США. До речі, не забудьте ще й про ціну масла, яке необхідно змішувати з бензином у 2-х тактніка.
- Гучність. На максимальних обертах 2-тактні мотори як правило працюють трохи голосніше 4х тактніков.
- Комфорт. 4-х тактные моторы не так вибрируют на малых оборотах. Правда это касается только двухцилинровых двигателей. Одноцилиндровые и 2-х и 4-х тактники вибрируют примерно одинаково. Кроме того 4-х тактники не так дымят как 2-х тактники. Дым образуется в основном из-за сгорания масла, которое добавляется непосредственно в бензин у 2-х таных моделей. Дымность важный момент, особенно если вы любите троллинг. Часто это очень напрягает особенно в тихую безветренную погоду.
- Долговечность. Довольно спорный пункт. Бытует мнение, что 2-хтактные моторы менее долговечны. С одной стороны это понятно, потому как масло для смазки трущихся элементов двигателя подается вместе с бензином, а значит работает не так эффективно в отличие от 4-х тактных двигателей, где трущиеся элементы буквально плавают в масле. Но с другой стороны 4-х тактный мотор по конструкции намного сложнее конкурента, состоит из значительно большего числа деталей, а золотой принцип механики «Чем проще тем надежнее» еще никто не отменял.
Так какой же мотор выбрать?
Зважте самі всі свої індивідуальні за і проти.
Обдумайте всі викладені вище дані. Рішення прийде саме.
Практика показує:
По-перше, будь мотор набагато краще, ніж взагалі жодної.
По-друге, коли риба починає клювати по справжньому, то яка різниця, скільки тактів у мотора?
Удачі! Сім футів під кілем!