Кошик
1457 відгуків
promo_banner
Интернет-магазин «Техномарин» — надувные лодки, лодочные моторы, аттракционы, запчасти, термобелье
+380 (99) 000-50-80
+380 (96) 618-84-77
Кошик

Двотактний або чотиритактний?

У даній статті спробуємо відповісти на постійні запитання наших шановних покупців.
Отже, який же човновий мотор краще вибрати?
Краще 2-х або 4-х тактний?
Чим чотиритактний мотор краще двотактного?
Або двотактний мотор краще чотиритактного?
Однозначної відповіді, який з моторів краще, Ви не знайдете ні в одній з книг. Ні на одному з форумів. І у тих і у інших типів двигунів є свої шанувальники.
Чіткої відповіді немає. Пріоритет і оцінка характеристик абсолютно індивідуальні для кожної конкретної людини. Все залежить від того, що для Вас важливіше – економія на витраті палива, мінімальний вагу для зручності обігу, ціна, зручність при експлуатації.

Переваги двотактного човнового мотора

  1. Меншу вагу і габарити. Приклад: Yamaha 15 к. с. 2х тактний — 36 кг, 4-х тактний — 52 кг. При цьому хотілося б відзначити, що вага мотора розподілено вкрай нерівномірно. Приблизно 80% важить голова (сам двигун) і 20% нога. Не треба також забувати і про більше у 4-х тактніков розмірі голови. А тепер ще згадайте, що на човнові мотори одна маленька і не завжди зручна ручка для перенесення. Загалом все це робить сам процес перенесення та встановлення 4-х тактного човнового мотора вкрай скрутним.
  2. Ціна. 4-тактні двигуни складніше у виробництві, складаються з більшої кількості деталей, тому завжди дорожче 2-х тактніков.
  3. Зручність перевезення 2-х тактніка. Після вироблення палива в карбюраторі двотактний двигун сухий. Його можна возити в будь-якому положенні, перед початком експлуатації не вимагає відважування. Тобто дістав з багажника, поставив, завів, поїхав. Тоді як 4-х тактник необхідно возити на певному боці, щоб масло не витекло з картера. Однак є і 4-тактний моделі, що дозволяють перевозити їх на будь-якому боці: нові Yamaha F4BMHS, F5AMHS, F6CMHS.
  4. Вище прийомистість. 2-х тактний підвісний човновий мотор жвавіше реагує на ручку газу. В 4х тактніках для здійснення повного робочого циклу поршня необхідно зробити 2 повних обороту в той час як у 2-х тактних тільки один. Частий питання: А чи правда, що 4-х тактний 15 к. с. біжить швидше ніж така ж 2-х тактний? Відповідь: ні не правда. В обох цих двигунів потужність на валу 15 л. с. При інших рівних умовах чому один мотор повинен їхати швидше другого?

 

Двотактні недоліки

 

  1. Більший витрата палива. Нагадаємо, приблизний витрата можна вирахувати за формулою: для 2х такту — 250-300 грам на одну кінську силу, для 4х такту — 200-250 грам на 1 л. с. в годину при повному газі». Більший витрата пов'язаний з тим, що цикл викиду відпрацьованих газів і впуску свіжого палива у двухтактникі суміщений, тому частина свіжого палива викидається разом з відпрацьованими газами в вихлоп. У цьому ж і екологічна проблема тобто частина бензину, змішаного з маслом просто виливається у воду. Тому 2-тактні мотори (крім Evinrude) заборонені в країнах ЄС і США. До речі, не забудьте ще й про ціну масла, яке необхідно змішувати з бензином у 2-х тактніка.
  2. Гучність. На максимальних обертах 2-тактні мотори як правило працюють трохи голосніше 4х тактніков.
  3. Комфорт. 4-х тактные моторы не так вибрируют на малых оборотах. Правда это касается только двухцилинровых двигателей. Одноцилиндровые и 2-х и 4-х тактники вибрируют примерно одинаково. Кроме того 4-х тактники не так дымят как 2-х тактники. Дым образуется в основном из-за сгорания масла, которое добавляется непосредственно в бензин у 2-х таных моделей. Дымность важный момент, особенно если вы любите троллинг. Часто это очень напрягает особенно в тихую безветренную погоду.
  4. Долговечность. Довольно спорный пункт. Бытует мнение, что 2-хтактные моторы менее долговечны. С одной стороны это понятно, потому как масло для смазки трущихся элементов двигателя подается вместе с бензином, а значит работает не так эффективно в отличие от 4-х тактных двигателей, где трущиеся элементы буквально плавают в масле. Но с другой стороны 4-х тактный мотор по конструкции намного сложнее конкурента, состоит из значительно большего числа деталей, а золотой принцип механики «Чем проще тем надежнее» еще никто не отменял.
    Так какой же мотор выбрать?
    Зважте самі всі свої індивідуальні за і проти.
    Обдумайте всі викладені вище дані. Рішення прийде саме.

 

Практика показує:

 

По-перше, будь мотор набагато краще, ніж взагалі жодної.
По-друге, коли риба починає клювати по справжньому, то яка різниця, скільки тактів у мотора?

Удачі! Сім футів під кілем!

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner